Isnin, 21 September 2015

Panduan Pengisian SKT di dalam HRMISONE.



Di akhir ini, kita sebagai guru sedang sibuk dengan SKT. Saya sendiri sebagai guru data mengalami kesulitan di dalam mengisi SKT ini. Untuk pengetahuan, SKT ini hanya boleh disemak oleh pembantu tadbir dan GPK 1. Guru Besar buat pengesahan sahaja. Sekolah saya menetapkan esok adalah tarikh akhir pengisian sebelum dihantar setelah semakan dibuat. Jadi, di sini, saya hendak kongsikan beberapa laman rujukan pada guru-guru agar kita lebih jelas bagaimana pengisian ini boleh dilakukan.

Apa yang penting, kita kena ingat ID Login dan Password kita, Jangan cuba masuk ID dan Password yang salah melebihi 3 kali jika anda tidak mahu dimarahi oleh pembantu tadbir dan seterusnya GPK 1.

Kedua, pastikan hanya menggunakan INTERNET EXPLORER sahaja untuk membukan HRMISONE. Capaian lain tidak dapat memasuki hrmisone. Namun kita perlu buat sesuatu juga pada IE untuk masuk untuk membuat pengisian. Klik capaian dibawah untuk mengetahui langkah-langkah untuk setup kita punya IE.
PAUTAN: PANDUAN PENETAPAN SETTING BAGI AKSES HRMISONE

Seterusnya sila layari laman web yang saya sertakan dibawah bagi pengisian HRMIS. Semoga ia bermanfaat untuk semua. Saya sekadar berkongsi untuk kemudahan saya dan bersama.
PAUTAN: PANDUAN PENGISIAN HRMIS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...